Narkotyki oraz alkohol odpowiadają za problemy z erekcją.

Ilość chorób cywilizacyjnych w dzisiejszych czasach budzi przerażenie zarówno lekarzy, którzy zajmują się diagnozowaniem oraz leczeniem ich, a także samych ludzi, których dolegliwości te dotykają. Cichą, ale niezwykle dokuczliwą z nich jest impotencja, o której mimo swojej wagi ciągle nie mówi się dużo, wręcz stanowi temat tabu.

Mężczyźni nie lubią pokazywać w żadnym stopniu, że coś jest z nimi nie w porządku i na własną rękę próbują radzić sobie z dolegliwościami. Jednakże czasem jakże ciężko jest zmagać się z dwoma problemami naraz, przede wszystkim w sytuacji, kiedy za problemy ze wzwodem odpowiadają narkotyki.

Przez narkotyki rozumiemy zarówno marihuanę, jak również kokainę oraz najbardziej uzależniającą heroinę i inne dostępne na rynku środku odpowiadające za wspomaganie organizmu oraz wywoływanie euforii. Osoby, które sięgają po nielegalne środki odurzające niemalże na pewno będą miały do czynienia z problemami z erekcją i stanie się to szybciej niż u ich rówieśników, czytaj więcej którzy nie eksperymentują z tego rodzaju używkami.

Narkotyki posiadają długą listę negatywnych skutków ubocznych na organizm człowieka, jednakże problemy z erekcją będą widoczne na pierwszy rzut oka, badania dotyczące tego zagadnienia wykazują, że nawet po rocznej abstynencji osoby uzależnione bezustannie zmagały się z problemami o takim charakterze.

Osoby, które uzależnione są od alkoholu, albo po prostu sięgają po niego regularnie również są narażeni na impotencję i mimo iż dla wielu ludzi jest to sposób na odprężenie się oraz zrelaksowanie po ciężkim i długim dniu w pracy oraz stresującym trybie życia nie powinni oni sięgać po alkohol regularnie, gdyż skutki uboczne będą bolesne oraz nieprzyjemne. W sytuacji, kiedy chory dotknięty erekcją zmaga się jednocześnie z uzależnieniem do narkotyków oraz alkoholu niezwłocznie musi się on udać do lekarza, aby otrzymać pomoc w obu wymienionych dolegliwościach. Pomoc jest możliwa, wystarczy tylko wola walki oraz dobre chęci.

Jakie choroby mogą być przyczyną impotencji?

Impotencja jest chorobą, która niejednokrotnie pojawia się nieoczekiwanie, a z kolei czasem jest wynikiem niezdrowego stylu życia, uzależnienia od środków odurzających bądź alkoholu, albo oddziaływania stresu i stylu życia na organizm człowieka.

Jednakże istnieje cała gama chorób oraz urazów, zmian hormonalnych, a nawet zaburzeń psychicznych, które odpowiadają za powstanie impotencji u mężczyzn. Wśród najpopularniejszych wyróżniamy na przykład strona główna impotencję na tle krążeniowym, która stanowi skutek uboczny zawału mięśnia sercowego, udaru mózgu, a także dotyka osoby, które spotykają się z ze zmianami miażdżycowymi oraz tych, którym dokucza nadciśnienie, a także schorzenia wad układu naczyniowego.

Specyfiką wymienionych dolegliwości jest niewystarczająca ilość krwi transportowana do ciał jamistych penisa, dzięki czemu nie ma możliwości na osiągnięcie wzwodu. Następną z przyczyn stanowi impotencja psychogenna, której podłoże jest ściśle związane ze stresem i spotykana jest z reguły u najmłodszych pacjentów. Kolejną ze wyróżnianych odmian impotencji jest ta określana neurogenną, gdzie urazy są ściśle związane z przebytymi urazami, chorobami dotyczącymi kręgosłupa, który  jest jednocześnie ośrodkiem erekcji.

Wśród przyczyn impotencji neurogennej wyróżniamy także choroby o charakterze neurologicznym (dlatego ich nazwa), a wśród nich neuropatię cukrzycową, stwardnienie rozsiane oraz padaczka. Jedną z ostatnich odmian jest impotencja, której przyczyny są związane z hormonami, gdzie to właśnie wspomniane hormony odpowiadają za brak erekcji. Ten rodzaj problemów ze wzwodem łączy się z takimi chorobami jak hipohondryzm oraz andropauza.

Jeszcze jedną grupę stanowi impotencja mieszana, gdzie nie istnieje możliwość na wyznaczenie tylko jednej, jedynej przyczyny, która odpowiada za powstałe zaburzenia. Istnieje także grono osób, które zaczęło mierzyć się z impotencją na skutek przebytych operacji urologicznych, w każdym z wypadków należy odwiedzić lekarza specjalistę.