Jakie choroby mogą być przyczyną impotencji?

Impotencja jest chorobą, która niejednokrotnie pojawia się nieoczekiwanie, a z kolei czasem jest wynikiem niezdrowego stylu życia, uzależnienia od środków odurzających bądź alkoholu, albo oddziaływania stresu i stylu życia na organizm człowieka.

Jednakże istnieje cała gama chorób oraz urazów, zmian hormonalnych, a nawet zaburzeń psychicznych, które odpowiadają za powstanie impotencji u mężczyzn. Wśród najpopularniejszych wyróżniamy na przykład strona główna impotencję na tle krążeniowym, która stanowi skutek uboczny zawału mięśnia sercowego, udaru mózgu, a także dotyka osoby, które spotykają się z ze zmianami miażdżycowymi oraz tych, którym dokucza nadciśnienie, a także schorzenia wad układu naczyniowego.

Specyfiką wymienionych dolegliwości jest niewystarczająca ilość krwi transportowana do ciał jamistych penisa, dzięki czemu nie ma możliwości na osiągnięcie wzwodu. Następną z przyczyn stanowi impotencja psychogenna, której podłoże jest ściśle związane ze stresem i spotykana jest z reguły u najmłodszych pacjentów. Kolejną ze wyróżnianych odmian impotencji jest ta określana neurogenną, gdzie urazy są ściśle związane z przebytymi urazami, chorobami dotyczącymi kręgosłupa, który  jest jednocześnie ośrodkiem erekcji.

Wśród przyczyn impotencji neurogennej wyróżniamy także choroby o charakterze neurologicznym (dlatego ich nazwa), a wśród nich neuropatię cukrzycową, stwardnienie rozsiane oraz padaczka. Jedną z ostatnich odmian jest impotencja, której przyczyny są związane z hormonami, gdzie to właśnie wspomniane hormony odpowiadają za brak erekcji. Ten rodzaj problemów ze wzwodem łączy się z takimi chorobami jak hipohondryzm oraz andropauza.

Jeszcze jedną grupę stanowi impotencja mieszana, gdzie nie istnieje możliwość na wyznaczenie tylko jednej, jedynej przyczyny, która odpowiada za powstałe zaburzenia. Istnieje także grono osób, które zaczęło mierzyć się z impotencją na skutek przebytych operacji urologicznych, w każdym z wypadków należy odwiedzić lekarza specjalistę.

0 komentarzy:

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!